,

Homenaje a Martin Gardner

miércoles, octubre 20, 2010 Deja un comentario

La Cátedra de Cultura Científica y Comunicación Digital de la Universitat de Girona, con la que he colaborado en diversas ocasiones, celebra el próximo jueves un acto de homenaje a Martin Gardner. Forma parte de una serie de homenajes y recordatorios -que se celebran en todo el mundo- a la figura de este gran matemático, escéptico y divulgador científico que lamentablemente nos dejó hace unos meses. Os copio la nota de la Cátedra y su traducción al castellano:


Dijous 21 d’octubre a 2/4 de 6 tindrà lloc a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona un acte de remembrança de la figura de Martin Gardner, gran divulgador científic, matemag, que va contribuir al cantó més lúdic i amable a les matemàtiques, la ciència, l’art, la màgia, els trencaclosques i a molts d’altres camps del coneixement.

Aquesta sessió contribuïrà a la sèrie d’actes que arreu del món, aquest mateix dia 21 d’octubre tindran lloc per recordar aquesta figura. El mapa de celebracions es pot trobar al web d’aquesta “Celebration of mind” (http://www.g4g-com.org)

En aquest acte, en Miquel Duran, professor de Química de la UdG, farà una xerrada de 15 minuts sobre la figura de Martin Gardner i un repàs a la seva dilatada trajectòria (en aquest dia hagués fet 96 anys). En Miquel també farà una petita exposició del material intercanviat durant el darrer Gathering for Gardner G4G9 que va tenir lloc a Atlanta el març passat.

Jocs, trencaclosques, filosofia, pensament lateral, il.lusionisme, matemàgia, ciència. Tot hi tindrà cabuda en una sessió interactiva amb els assistents. Per a això es prega que tothom porti algun llibre o joc relacionat amb en Martin Gardner.

Dia: dijous 21 d’octubre de 2010

Hora: 17:30-19:00

Lloc: Sala de Graus de la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona (Campus de Montilivi)

Per a més informació, contactar per e-mail l’organització: miquel.duran@udg.edu

El jueves 21 de octubre a las 17:30 tendrá lugar en la Sala de Graus de la Facultad de Ciencias de la Universidad de Girona un acto de homenaje/recordatorio de la figura de Martin Gardner, gran divulgador científico, matemago, que contribuyó al lado más lúdico y amable de las matemáticas, la ciencia, el arte, la magia, los puzzles y a muchos otros campos del conocimiento.

Esta sesión contribuirá a la serie de actos que en todo el mundo, el mismo día 21 de octubre, tendrán lugar para recordar esta figura. El mapa de las celebraciones se puede encontrar en la siguiente web: http://www.g4g-com.org

En dicho acto, Miquel Duran, profesor de Química de la UdG, hará una charla de 15 minutos sobre la figura de Martin Gardner y un repaso a su dilatada trayectoria (en estos días hubiese cumplido 96 años). Miquel también mostrará una pequeña exposición del material intercambiado durante el último Gathering for Gardner G4G9 que tuvo lugar en Atlanta el pasado Marzo.

Juegos, acertijos, puzles, filosofía, pensamiento lateral, ilusionismo, matemagia, ciencia. Todo tendrá cabida en una sesión interactiva con los asistentes. Por eso, se recomiendo que todo el mundo lleve algún libro o juego relacionado con Martin Gardner.

Día: jueves 21 de Octubre de 2010

Hora: 17:30 – 19:00

Lugar: Sala de Graus de la Facultad de Ciencias de la Universitat de Girona (Campus de Montilivi).

Para más información, contactar por e-mail: miquel.duran@udg.edu


Saludos a todos.

0 comentarios »

Deja tu respuesta